Folderetiketten är en etikett med integrerad folder som kan utformas som en minibok (booklet) eller som ett utvikningsbart blad (leaflet). I utvikt format finns plats för rabatter, erbjudanden, tävlingar, tester, tips & råd, recept, doseringsanvisningar, språkversioner etc, även på en liten yta.Folderetiketter passar de flesta förpackningar och monteras lika enkelt som en vanlig etikett, även vid höga hastigheter. Folderetiketten kan förses med ett plastlaminat som skjuter över på tre sidor och hindrar vätskor och annan smuts att tränga in och förstöra läsbarheten.
Med en etikett för flera marknader minskar etikettfloran och risken för feletikettering; man sparar pengar. Nödvändig, ibland livsviktig information direkt finns tillgänglig vid användningen av produkten och vid olyckor och andra stressituationer. Säkerheten ökar då informationen sitter fastklistrad på produkten och följer med under hela dess livslängd.Studier visar att ca 70% av kunderna bestämmer sig först i butiken för vilket märke de ska köpa, i fråga om snabbrörliga dagligvaror. Därför är det viktigt att produkten ser tilltalande ut förpotentiella kunder, då det är ett sekundsnabbt beslut – särskilt då märkeslojaliteten är liten bland produkter som liknar varandra i fråga om pris och kvalitet. On-pack är då ett mycket bra sätt att generera maximal uppmärksamhet och stimulera regelbundna inköp. Genom att applicera on-pack på din produkt kan ditt budskap påverka kunderna där de gör sina inköpsbeslut, vid butikens hyllor.
Vi kan hjälpa till att få dina produkter att sälja mer med on-pack:
|
|